WIADOMOŚCI

Alonso myśli już o pierwszych punktach
Alonso myśli już o pierwszych punktach
Zespół McLarena w swojej czwartej próbie w tym roku zdołał awansować do Q2. Fernando Alonso uniknął problemów technicznych i w dzisiejszej czasówce wywalczył 14 pole startowe, co dla jego ekipy stanowi kolejny krok do przodu. Jenson Button od początku weekendu zmaga się z problemami technicznymi, które pokrzyżowały jego plany również w sobotni wieczór.
baner_rbr_v3.jpg
Fernando Alonso, P14
„Ten weekend stanowi miłą niespodziankę, a bolid lepiej się dzisiaj sprawuje. Poczyniliśmy krok do przodu jeżeli chodzi o osiągi. Wydaje się, że wszystko idzie w dobrym kierunku.”

„Oczywiście nigdy nie będziemy zadowoleni, gdy nasze wysiłki w kwalifikacjach będą kończyły się na występie w Q2, ale to krok to przodu. Cały zespół będzie i powinien cieszyć się tym wynikiem gdyż ciężko pracował, aby to osiągnąć.”

„Jutro będziemy starali się ukończyć wyścig i dowieźć oba bolidy do mety. W ten weekend mieliśmy trochę problemów z niezawodnością w bolidzie Jensona, więc musimy poprawić się w tym obszarze.”

„Potrzebujemy trochę szczęścia jeżeli mamy jutro zdobyć punkty.”

Jenson Button, P20
„Hmm. Trzeci trening był całkiem udany, zwłaszcza po wczorajszych problemach. A potem nadeszła czasówka i nie wiem w zasadzie co się stało. Było podobnie do tego co działo się w piątek rano, gdy nagle wszystko wyłączyło się w bolidzie. Usłyszałem głośny łomot więc zatrzymałem się i wysiadłem z auta.”

„Mieliśmy kilka problemów w ten weekend, ale najważniejsze, że robimy postępy. Fernando dostał się do Q2, co stanowi ładny postęp dla zespołu. Szkoda, że ja także nie mogłem się tam znaleźć.”

„Spoglądając na jutro, nasze tempo nie powinno być złe. Miejmy nadzieję, że rozwiążemy problemy z niezawodnością auta i będziemy mieli przyzwoity wyścig.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

16 KOMENTARZY
avatar
RoyalFlesh F1

18.04.2015 20:52

0

Czy wytłumaczy mi ktoś w prosty sposób. Bo to w sumie nawet nie proste. Ile tysięcznych czy setnych sekund można zyskać mając do dyspozycji 10 kM więcej. Przyjmując że aero w każdym samochodzie jest identyczne?


avatar
fanAlonso=pziom

18.04.2015 20:54

0

nigdy w życiu bym nie uwierzył że będę się cieszył z awansu do Q2 ( do czego to doszło) i to było P9 w Q1 więc nie tak ledwo ledwo, zaczynają już łapać powoli saubery


avatar
fanAlonso=pziom

18.04.2015 20:58

0

1. ja tam nie jestem ekspertem ale kolo 01 - 0,3s, no i zależy jak i czy da radę się wykorzystać (zoptymalizować) te 10 KM w tym ustrojstwach co nazywają silnikami


avatar
Jahar

18.04.2015 21:20

0

@1. Podobno 50-75KM daje 0,8-1,2. Honda miała dorzucić jakieś 25KM na Bahrajn a na Europę przywieźć nowy silnik.


avatar
szad

18.04.2015 21:28

0

1. Uważa się, że około 0,016 s na KM, ale to bardzo zależy od toru oraz panujący warunków. Mcl ma jednak głownie problemy z systemem odzyskiwania energii. Ma to znaczący wpływ nie tylko na osiągi, ale również prowadzenie, gdyż silnik elektryczne kompensuje trochę turbo-dziurę dostarczając momentu obrotowego w początkowej fazie przyspieszania. Tracą więc bardzo dużo na wyjściach z wolnych zakrętów, gdzie nie tylko brakuje momentu, ale kierowcy muszą się zmagać z nagła nadsterownością. Po za tym zużycie paliwa zancząco wzrasta.


avatar
motoxj

18.04.2015 22:25

0

Szacun. To żadna ironia bravo ALO


avatar
wobz

18.04.2015 23:23

0

naprawcie wreszcie ten bolid niech zatrudnią elektryka z polski . tusie obejdzie tam sie powaduje i będzie jezdziło


avatar
viggen

19.04.2015 11:02

0

"„Potrzebujemy trochę szczęścia jeżeli mamy jutro zdobyć punkty." Hahaha No trochę stawki musi zatem wylecieć z wyścigu :) Ciekawe, kogo Alonso przekupił :P?


avatar
xeoteam

19.04.2015 11:08

0

@8 oj durnota z Ciebie wychodzi...


avatar
frg1pl

19.04.2015 13:47

0

Może On myśli o tych karnych punktach? ;) albo Button czeka na tunel ale lepiej z nim takich interesów nie robić bo jak się zrobi gorąco to się Pan Kapuś X znowu spruje.


avatar
dexter

19.04.2015 14:32

0

@szad "Ma to znaczący wpływ nie tylko na osiągi, ale również prowadzenie, gdyż silnik elektryczne kompensuje trochę turbo-dziurę dostarczając momentu obrotowego w początkowej fazie przyspieszania." Dzisiejsze turbo- silniki w F1, nie posiadaja zadnej turbo-dziury. Pozdr.


avatar
viggen

19.04.2015 16:06

0

@11 Jesteś inżynierem czy gdzieś to wyczytałeś? To nie jest atak, tylko chciałbym wiedzieć skąd to wiesz i jakie masz źródła.


avatar
wobz

19.04.2015 20:26

0

gratuacje dla alonso


avatar
dexter

19.04.2015 21:40

0

@viggen Dzisiejszy design silnika jest tak rozwiazany, ze nie ma czegos takiego jak w latach 80 ala „najpierw nic, a potem wszystko“. W dzisiejszych konstrukcjach spaliny oprocz wspomnianego Turbo napedzaja rowniez jeden z dwoch systemow odzyskiwania energii. Na mysli mam MGU-H „Motor Generator Unit- Heat“ czyli generator ktory wytwarza energie elektryczna z ciepla. Taki generator jest napedzany walem Turbosprezarki ktory obraca sie z predkoscia ok. 100.000/min. I w taki sposob wytworzony prad ktory magazynowany jest w bateriach moze byc wykorzystywany na dwa sposoby. Jeden ze sposobow: Podczas przyspieszenia moze byc teraz wal turbosprezarki dodatkowo napedzany. I w tem sposob nawet przy niskich obrotach stwarzane jest bardzo przyzwoite cisnienie doladowania i tutaj to co kiedys nazywalo sie „turbo-dziura“ dzisiaj nie istnieje. Tutaj nie ma zadnych ubytkow zanim osiagnie sie pelny moment obrotow. Dlatego napisalem ze nie ma "turbo-dziury". Oczywiscie, tak jak @szad napisal pewne problemy moga sie zawsze pojawic :) PS. Myslie @viggen ze wyszlismy juz obaj z takiego wieku aby sie wzajemnie atakowac.


avatar
dexter

19.04.2015 21:44

0

Edit: "I w taki sposob wytworzony..." - mialo byc


avatar
viggen

21.04.2015 20:44

0

@14 Ok. Zapomniałem o tym napędzaniu wałem :) Ale dzięki za przypomnienie. Mimo wszystko uważam, że turbodziura mimo wszystko jest ale na tyle minimalna, że jej nie czuć i nie ma na tyle wpływu na przyśpieszenie. Dzięki. Pozdrawiam


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu